close
تبلیغات در اینترنت
ساب - 37 ( ویگن )

تارنگار عقاب جادویی
قالب وبلاگ
اطلاعات
آمار کاربران
افراد آنلاین : 2
اعضای آنلاین : 0
تعداد اعضا : 40
--------------------------------------------

--------------------------------------------
آمار مطالب
کل مطالب : 203
کل نظرات : 355
--------------------------------------------
آمار بازدید
بازدید امروز : 92 نفر
باردید دیروز : 72 نفر
بازدید هفته : 221 نفر
بازدید ماه : 1,808 نفر
بازدید سال : 4,762 نفر
بازدید کلی : 229,724 نفر
عضویت در خبرنامه

نظر سنجی
وبلاگم رو چطور می بینید؟






کدام یک از اسم های زیر رو برای تارنمای آیندم انتخاب می کنید؟!





لینک های مفید
جستجو
آخرین ارسال های تالار گفتمان
عنوان پاسخ بازديد توسط
برترین دیالوگ های گرگ و میش 2 2102 radman77

به نام خداوند یکتا

هواپیمای جنگنده ی تهاجمی

ساب- 37    SAAB-37

شهرت:  ویگن

سازنده : ساب اسکانیا ( سوئد )

از اواخر دهه ی 1950، یعنی زمانی که تولید جنگنده ی ساب-35 ( دراکن ) به تازگی شروع شده بود، نیروی هوایی سوئد شرکت ساب را مأمور تأمین نیازهایش در دهه های 1970 و 1980 کرد. متخصصان ساب مجددا فعال شدند تا با طرح هواپیمایی جدید، که قاعدتا می بایستی بسیار پیشرفته هم باشد، نکات مورد نظر نیروی هوایی را تأمین کنند.

این بار هدف طراحی ، طرحی فراصوتی بود که بتواند مأموریتهای چهارگانه ی ضربتی، رهگیری ، شناسایی و آموزشی را انجام دهد. در عین حال ، قادر به استفاده از باند های کوتاه هم باشد تا در صورت بروز جنگ، با استقرار در پایگاه های متعدد سراسر کشور، احتمال نابودی آن در چند فرودگاه محدود از بین برود.

متخصصان ساب طرح های کاملا متفاوتی را بررسی کردند. استفاده از بالهای متغیر هنوز چندان رایج نبود، و ضمنا امکان استفاده از آن با تکنولوژی موجود سوئد مورد تردید بود. طرح استفاده از بالابرنده ی جت برای بلند شدن عمودی هواپیما، هم منجر به بروز محدودیتهایی مثل افزایش مصرف سوخت ، کاهش برد پروازی، و کاهش ظرفیت حمل سلاح می شد.

پس این دو طرح کنار گذاشته شدند. سرانجام، طرحی به دست آمد که به چرخاننده ی مسیر رانش موتور مجهز بود ، و برای خنثی کردن گشتاور ناخواسته ی حاصله به ویژه در حین فرود، کانارد داشت. پیشاپیش ، برای امکان پرواز فراصوتی، نوع بال مثلثی انتخاب شده بود.

 

طرح نهایی ، ساب 37 ( ویگن ) نامیده شد، و هفت فروند پیش نمونه ( 6 فروند تک سرنشینه و یک فروند دو سرنشینه ) از آن ساخته شد. نخستین پرواز ویگن در هشتم فوریه ی 1967 انجام گرفت . اولین مدل تولیدی ویگن برای تحویل به نیروی هوایی سوئد ، ای.ج.37 بود، که از نیمه ی سال 1971 تدریجا جانشین هواپیما های ساب 32 ( لنسن ) شد. وظیفه ی ای. ج. 37، اجرای مأموریتهای تهاجمی در همه گونه شرایط جوی، و در درجه ی دوم، اجرای عملیات رهگیری است. مدل دو سرنشینه ی تحویلی ، به نام اس. کی . 37، یک هواپیما ی آموزشی است، و در دوم ژوئیه ی 1970 برای نخستین بار پرواز کرد.

ویگن به موتور توربوفن آمریکایی پرات اند ویتنی مجهز است، و پس سوز قدرتمندی دارد که طراحی و ساخت آن را خود سوئدی ها انجام دادند. ویگن به کمک این موتور قادر است در ارتفاع بسیار پایین ، با سرعت کروز اقتصادی پرواز کند، و به طور همزمان ، از امکان شتاب و صعود سریع برای اجرای مأموریتهای رهگیری برخوردار باشد.

تسلیحات:

یک توپ هوایی 30 میلیمتری دوربرد با 150 گلوله و با نرخ شلیک 1350 گلوله در دقیقه

قادر به حمل دو فروند موشک هوا به هوای اسکای فلش و شش فروند موشک سایدویندر و 24 عدد راکت هوا به زمین 135 میلیمتری

 

 





دسته بندی : هواپیما،هلیکوپتر،ناو هواپیما ها و و هلیکوپتر ها و ناو ها

بازدید : 264

شنبه 03 تير 1391 | 10:43 | نویسنده : ParSa
مطالب مربوط
Say Some thing!
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی


.: Weblog Themes By Skin98 :.

پيوندهاي روزانه
امکانات
Review http://www.magiceagle.rzb.ir/ on alexa.com

بهترين كدها در صبادانلود

پشتیبانی
قالب طراحی سایت
ابزار پرش به بالا
تصاویر زیباسازی نایت اسکین
br b