close
تبلیغات در اینترنت
موتور هواپیمای مسافربری

تارنگار عقاب جادویی
قالب وبلاگ
اطلاعات
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
اعضای آنلاین : 0
تعداد اعضا : 40
--------------------------------------------

--------------------------------------------
آمار مطالب
کل مطالب : 203
کل نظرات : 355
--------------------------------------------
آمار بازدید
بازدید امروز : 29 نفر
باردید دیروز : 72 نفر
بازدید هفته : 158 نفر
بازدید ماه : 1,745 نفر
بازدید سال : 4,699 نفر
بازدید کلی : 229,661 نفر
عضویت در خبرنامه

نظر سنجی
وبلاگم رو چطور می بینید؟






کدام یک از اسم های زیر رو برای تارنمای آیندم انتخاب می کنید؟!





لینک های مفید
جستجو
آخرین ارسال های تالار گفتمان
عنوان پاسخ بازديد توسط
برترین دیالوگ های گرگ و میش 2 2102 radman77

موتور هواپیمای مسافربری چگونه کار می کند؟

بیشترهواپیما های مسافربری امروزی به پیشران های توربو فن جت مجهزند که در سرعت های متوسط و ارتفاع بالا بازده مناسبی دارند. موتور های توربو فن در حقیقت نوعی از توربین های گازی جت هستند که در آنها بخش بزرگی از هوای مکیده شده به داخل موتور به هسته ی موتور وارد می شود.

 

پشت پروانه ( فن ) بزرگ موتور هواپیما ، مجموعه ای تو در تو از کمپرسور های بزرگ و کوچک وجود دارد که با شتاب دادن به هوای ورودی به موتور، نیروی پیشران را برای هواپیما تولید می کنند. موتور های توربو فن به صورت کلی نسبت به موتور های ساده توربو جت کارایی بهتری دارند. این موتور ها می توانند با تولید حرارت کم در مدت زمان طولانی، با سوختی کمتر به پرواز ادامه دهند.

این موتور دو نوع اصلی با « نسبت جرم هوای کنار گذر به درون گذر (by pass ratio ) بالا یا پایین » که انواع غیر نظامی هموما از نوع بالاتر هستند. شیوه ی کارکرد کلی موتور های توربوفن جت به این شکل است که با سوزاندن سوخت در محفظه ی احتراق موتور، نیروی لازم برای گردش درآوردن توربین و فن ، به وجود می آید.

فن بزرگ جلوی موتور هم هموای مورد نیازی را که از داخل هسته ی موتور می گذرد را فراهم می کند. در این میان هرچه مقدار نسبت جرم هوای کنار گذر موتور بالاتر باشد، مشخصا موتور بازده بیشتری دارد. برای این منظور در بیشتر موتور های جت معمولی ، پروانه یا همان فن و توربین موتور با سرعتی هماهنگ می چرخند. در این میان شرکت پرت اند ویتنی ، گونه ی خاصی از موتور های توربوفن موسوم به توربوفن دنده دار را توسعه داده است که درآن برای کارایی بیشتر ، با افزوده شدن یک جعبه دنده ، فن و توربین موتور با سرعت های متفاوتی می چرخند.

به این ترتیب فن بسیار آرام تر از توربین می چرخد و در نتیجه رانش بیشتری نسبت به فعالیت کمتر خود ( نسبت قابل توجه 12 به 1 ) فراهم می کند. این تغییرات موجب می شود تا موتور با تولید حرارتی کمتر بازده بیشتری داشته باشد و از قطعات کمتری هم تشکیل می شود که هزینه ی نگهداری کمتری را در پی خواهد داشت. این تغییر موجب کاهش سر و صدای موتور تا 75 درصد می شود و به علت مصرف کمتر سوخت ( تا 16 درصد ) آلایندگی پایین تری هم دارند.

به نقل از «مجله ی دانستنیها »





دسته بندی : هواپیما،هلیکوپتر،ناو هواپیما ها و و هلیکوپتر ها و ناو ها

بازدید : 1488

برچسب ها : هواپیما , هواپیمای مسافربری , موتور هواپیما , موتور هواپیمای مسافربری , موتور هواپیما چگونه کار می کند؟ ,
جمعه 06 مرداد 1391 | 12:36 | نویسنده : ParSa
مطالب مربوط
Say Some thing!
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی



نام ارسال کننده: عمه خانم

سلام عزیزم.
پادشاه رو خوندم و موتور هواپیما.
کاش نوع سوخت هواپیما رو هم نوشته بودی.
دوست دارم موفق باشی.
سعی میکنم بیشتر سر بزنم. شکلک
پاسخ : مرسی عمه حون که سر زدی.

1391/5/13 || 18:16


.: Weblog Themes By Skin98 :.

پيوندهاي روزانه
امکانات
Review http://www.magiceagle.rzb.ir/ on alexa.com

بهترين كدها در صبادانلود

پشتیبانی
قالب طراحی سایت
ابزار پرش به بالا
تصاویر زیباسازی نایت اسکین
br b