close
تبلیغات در اینترنت
ساب-35 دراکن

تارنگار عقاب جادویی
قالب وبلاگ
اطلاعات
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
اعضای آنلاین : 0
تعداد اعضا : 40
--------------------------------------------

--------------------------------------------
آمار مطالب
کل مطالب : 203
کل نظرات : 355
--------------------------------------------
آمار بازدید
بازدید امروز : 99 نفر
باردید دیروز : 134 نفر
بازدید هفته : 99 نفر
بازدید ماه : 2,224 نفر
بازدید سال : 10,916 نفر
بازدید کلی : 235,878 نفر
عضویت در خبرنامه

نظر سنجی
وبلاگم رو چطور می بینید؟






کدام یک از اسم های زیر رو برای تارنمای آیندم انتخاب می کنید؟!





لینک های مفید
جستجو
آخرین ارسال های تالار گفتمان
عنوان پاسخ بازديد توسط
برترین دیالوگ های گرگ و میش 2 2254 radman77

به نام آفریننده ی آسمانها و زمین

هواپیمای جنگنده و تهاجمی همه گونه هوایی

ساب 35   Saab-35

شهرت:  دراکن      Draken(Dragon)

سازنده:ساب اسکانیا ( سوئد )

ویژگی: دارای دو بال مثلثی

وقتی که نیروی هوایی سوئد به فکر یافتن جانشین مناسبی برای ساب-29 افتاد، شرکت ساب مأمور شد تا با حفظ جنبه های قوت ساب-29 مثل تجهیزات پیشرفته ی اویونیکی ، جنگنده ای فراصوتی طراحی کند که ویژگی های رهگیری ( قدرت شتابگیری و اوج گیری سریع ) را هم داشته باشد.

حاصل تحقیقات ساب، طرحی بود که آر.1250 نامیده شد. این طرح بالهایی دو مثلثی داشت و فاقد سکان افقی بود. درآن سالها ناموفق بودن طرح های بال مثلثی آمریکایی ( مثل کانویر ایکس . اف. 92 ) و انگلیسی ( مثل اورو 707 ) ، تردیدهایی جدی درباره ی طرح جدید سوئدی ها به وجود آورد، ضمن اینکه آنها تونل باد فراصوتی مناسبی هم نداشتند.

با خاتمه ی کار طراحی ، برای اطمینان بیشتر ، مدلی در مقیاس کوچک ساخته شد، که  آن را ساب-210 نامیدند، و برای نخستین بار در فوریه ی 1952 به پرواز درآمد. با این مدل کوچک ، آزمایش هایی انجام شد که قابلیت های پروازی طرح اصلی را در سرعت های پایین آشکار کرد.

همچنین شرکت ساب برای بررسی رفتار هواپیما در پرواز های فراصوتی ، یک تونل باد مناسب تهیه کرد. سرانجام ، پس از اطمینان به طرح نهایی که رسما ساب-35 نامگذاری شد، قراردادی برای ساخت پیش نمونه بین نیروی هوایی و ساب انجام شد. در 25 اکتبر 1955 اولین پیش نمونه ی ساب برای نخستین بار به پرواز درآمد، و اندکی بعد ، دیوار صوتی را شکست.

در ماه مارس 1958 اولین ساب -35 تولیدی ، به نام ج. 35. ای، به خدمت گرفته شد.

پسگرایی زیاد درون سوی بال دراکن، با زاویه ی 80 درجه ، عمق مورد نیاز برای جاگیری سوخت و ارابه های فرود اصلی را فراهم می کد و پسگرایی کمتر درون سوی بال، با زاویه  57 درجه، باعث می شود که مجموعه ی بال ، هم در پرواز های گذر صوتی و هم در سرعتهای کم و در حین نشستن، شرایط مناسبی از نظر تولید نیروهای آیرودینامیکی و توزیع آنها داشته باشد.

تسلیحات :

نه پایه ی نصب تسلیحات (سه پایه در زیر هر بال و سه پایه در زیر بدنه )

قادر به حمل موشک های هوا به هوا یا راکت اندازها

قادر به حمل 9 بمب 1000 پوندی، 14 بمب 500 پوندی ، یا مخازن سوخت اضافی

قابل تجهیز به دو قبضه توپ هوایی 30 میلیمتری ( یک قبضه در هر بال ) به جای مخازن سوخت اضافی درونی

 





دسته بندی : هواپیما،هلیکوپتر،ناو هواپیما ها و و هلیکوپتر ها و ناو ها

بازدید : 314

جمعه 02 تير 1391 | 13:34 | نویسنده : ParSa
مطالب مربوط
Say Some thing!
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی


.: Weblog Themes By Skin98 :.

پيوندهاي روزانه
امکانات
Review http://www.magiceagle.rzb.ir/ on alexa.com

بهترين كدها در صبادانلود

پشتیبانی
قالب طراحی سایت
ابزار پرش به بالا
تصاویر زیباسازی نایت اسکین
br b